marți, 20 martie 2012

Tagliatelle al ragu


Sosul ragu face parte din sosurile de baza folosite in bucataria italiana, nelipsite de la masa de zi cu zi, acompaniat de diverse tipuri de paste. Sunt si alte variante de a prepara acest sos, cu alta ocazie va voi spune mai multe, dar astazi va prezint varianta sotului meu, pe care mi-am insusit-o in sfarsit! :-D

Ingrediente: pt sos : 500 gr carne macinata mixta (vita si porc), 1l suc de rosii,  1 morcov mare, 1 ceapa, o tulpina de telina, 100 gr masline verzi, 2-3 catei de sturoi, sare, piper, ulei de floarea soarelui. 450 gr tagliatelle

Preparare: am pus canea macinata intr-o oala pe foc cateva minute, amestecand continuu. Am scurs apa rezultata, am turnat carnea intr-o tigaie incapatoare, am pus niste ulei lasand putin sa se caleasca.


Am taiat cubulete morcovul, ceapa, telina, iar maslinele le-am dat pe razatoarea mare. Am pus morcovul, ceapa si telina in tigaia cu carnea, le-am lasat 3-4 minute pe foc, apoi am pus maslinele.


Am mai lasat pe foc 3-4 minute amestecand, apoi am pus sucul de rosii, sare, piper si am lasat sosul sa fiarba vreo 45 minute la foc mic, amestecand din cand in cand. La sfasit am adaugat usturoiul taiat feliute subtiri si am mai lasat pe foc cat sa se imbine aromele.


Sosul e gata! Am pus pastele la fiert intr-o oala cu apa, sare si putin ulei de masline, le-am scurs si le-am pus in farfurie, deasupra turnand sos de carne la discretia fiecaruia.


Le-am servit cu un pahar de vin rosu si multa voie buna! Daca va ramae sos puteti sa-l pastrati la frigider pana data viitoare. Mai mult, puteti prepara o cantitate mare si pastra la congelator in pungi inchise ermetic, putandu-va bucura de gustul minunat oricand doriti. Sa aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!