marți, 16 aprilie 2013

Prajitura cu nuca - de post


Ieri am publicat niste poze cu cateva retete de post, toate foarte gustoase si usor de facut. Azi va prezint una dintre ele si anume prajitura cu nuca, prea buna si prea aratoasa ca sa fie de post. Reteta e din caietul cu prajituri a mamei mele, doar ca nu avea decat blatul, eu i-am inventat si o crema care i-a dat consistenta perfecta! E cea mai buna prajitura de post pe care am mancat-o pana acum.

Ingrediente: pt. blat - 200 gr nuca prajita, 3 cani de faina, 2 cani de zahar, 2 cani nectar de piersici ( daca nu aveti puteti pune apa minerala sau suc de care aveti, doar ca gustul nu va mai fi acelasi), 1/4 cana de ulei, 1 plic de praf de copt, 2 plicuri zahar vanilinat, 4 lg cacao, 1 fiola mica de esenta de rom.
 pt crema - 250 ml frisca vegetala, 250 gr iaurt de soia cu piersici- 2 cutii (daca nu gasiti iaurt de soia cu piersici puteti pune iaurt natural de soia, iar daca nu gasiti nici asa puteti sa puneti cantitate dubla de frisca vegetala sau 250 gr piure de piersici (pasati piersici din compot) ), 2-3 cubulete ciocolata neagra, 1 lingura de margarina, un pumn de nuca macinata pt ornat.

Preparare: am amestecat intr-un bol faina, cacao si praful de copt iar intr-un alt bol mai adanc am pus uleiul, zaharul,nectarul de piersici, zaharul vanilinat si esenta de rom mixand bine totul pana s-a topit zaharul. Am taiat miezul de nuca si l-am prajit la cuptor cateva minute.



Am unit compozitia din cele doua boluri amestecand bine si turnand rand pe rand faina printr-o sita pentru a nu se forma cocoloase. La sfarsit am adaugat si nuca prajita apoi am turnat totul intr-o tava tapetata cu margarina si faina. 

Am bagat tava la cuptor (preincalzit), la 160 grade timp de 45 minute. Faceti proba cu scobioarea , daca ramane curata e gata. Am scos prajitura si am lasat-o sa se raceasca in tava. Dupa ce s-a racit am pregatit crema : am pus gelatina intr-un vas cu 100 ml apa rece timp de 10 minute, am batut frisca vegetala


am amestecat iaurtul cu frisca incet apoi am adaugat gelatina topita pe baie de aburi omogenizand bine totul. Am intins crema pe toata suprafata prajiturii si am lasat-o 15 minute la frigider sa se mai intareasca.
Intre timp am topit pe baie de aburi 2-3 cuburi de ciocolata neagra cu o lingura de margarina. Am stropit toata suprafata prajiturii cu glazura apoi am facut niste forme in zig-zag cu furculita,

 iar deasupra am presarat nuca macinata. Am bagat-o la frigider si am lasat-o pana s-a intarit bine crema, am taiat-o bucatele mici si a fost numai buna de servit cu cafeaua de dimineata.

Merita incercata, e senzationala, nici n-o sa va dati seama ca e de post.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!