marți, 19 noiembrie 2013

Paine dulce cu Nutella



Am vazut reteta asta la un prieten si a fost musai sa o incerc! Se apropie Craciunul asa ca m-am gandit sa va dau o idee pentru masa de Craciun. Colindatorii vor aprecia cu siguranta aceasta paine dulce si imbietoare, usor de facut si de mare efect.

Ingrediente: pt.aluat- 250 gr faina 00, 250 gr faina Manitoba, 2 oua, 60 gr zahar, 180 gr lapte, 30 gr unt, 1 plic de drojdie uscata,
pt. umplutura- nutella ( finetti) 8-10 linguri, 2 linguri de lapte pt. acoperit.

Preparare: intr-un castron am amestecat cele doua tipuri de faina, drojdia si zaharul apoi am facut o gaura in mijloc. Intr-un bol am batut putin ouale apoi le-am amestecat cu untul topit pe baie de aburi cu laptele caldut. Am turnat compozitia in mijloc apoi am framantat pana am obtinut un aluat elastic.


Am acoperit vasul cu folie transparenta si l-am lasat o ora la dospit pana si-a dublat volumul.



Am pus aluatul dospit pe masa de lucru si l-am impartit in 4 parti egale. Am intins 4 foi apoi am pus prima foaie intr-o tava cu hartie de copt, am uns foaia cu nutellaiar deasupra am asezat a doua foaie. Am uns a doua foaie cu nutella si deasupra am asezat a treia foaie. Am uns si a treia foaie cu nutella si deasupra am asezat a 4-a foaie sigiland marginile. Am taiat un disc de hartie si l-am pus in mijloc pentru a imi fi mai usor sa tai foile in mod egal, fara sa tai mai mult intr-o parte.



Am taiat foaia in 4, taind doar pana la discul de hartie, nu mai departe apoi fiecare parte in doua si inca in doua obtinand 16 bucati. Am trecut la impletitul coronitei : am luat cate doua bucati si le-am rasucit pe fiecare spre exterior de doua ori. Rezultatul este o stea impletita. :-D



Am lasat coronita in tava la dospit 30 minute apoi am uns-o cu putin lapte si am bagat-o la cuptor (preincalzit) la 10 grame timp de 25-30 minute pana se rumeneste bine deasupra.



Am fost foarte multumita de rezultat! Este delicioasa! Puteti sa o puneti sub brad pentru Mos Craciun alaturi de un pahar de lapte..sigur o sa primiti multe cadouri! :-D Sa aveti pofta! 



3 comentarii:

  1. Buna Mihaela,

    Foaaarte bine arata aceasta painica cu nutella si m-am hotarat sa iti urmez sfatul si sa o fac pentru Craciun, poate il ademenesc pe Mosu :)
    Am vazut ca pentru aluat se foloseste faina Manitoba..imi poti spune daca o pot inlocui cu alt tip de faina? sau unde as putea gasi aceasta faina Manitoba?

    Mersi frumos si spor la facut alte bunatati!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Adriana, multumesc frumos, ma bucur ca iti place! Manitoba sau faina americana este o faina cu continut mare de gluten care e speciala pentru aluaturi care trebuie sa creasca bine si sa fie elastice si pufoase si se foloseste impreuna cu faina 00 ca sa-i dea mai mare putere de crestere. In Romania ar trebui sa o gasesti la supermarketul Cora ! Spor la treaba,cu siguranta o sa-l ademenesti pe Mosu'! :-D

    RăspundețiȘtergere
  3. Muito, mas muito legal mesmo esta receita e a apresentação final dela, parabéns !

    RăspundețiȘtergere

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!