marți, 26 noiembrie 2013

Cartofi copti cu usturoi si rosmarin



Cartofi copti..pana aici nimic neobisnuit, toata lumea-i stie. Dar acesti cartofi copti sunt deosebiti prin forma lor de acordeon si gustul divin. Atat de buni ca o data incercati n-o sa mai faceti niciodata altfel de cartofi copti.

Ingrediente: 10 cartofi mai mici, 100 gr de unt, 1 lingura de rosmarin, 1 lingura de ulei de masline,1-2 graunte de usturoi, piper.

Preparare:am spalat bine cartofii si i-am sters de apa. I-am taiat fasii ca in imagine avand grija sa nu-i taiati de tot, doar mai bine de jumatate, ca sa isi pastreze forma dupa coacere si sa nu se desfaca. Am facut o marinata din unt topit pe baie de aburi amestecat cu rosmarinul si usturoiul intr-un castron.


Cu o pensula am uns toata suprafata cu marinata avand grija sa intre bine si intre felii astfel incat sa se distribuie peste tot. Nu aruncati marinata care va ramane pt ca veti mai aplica un strat o data ce s-au copt cartofii. Am pus cartofii in tava pe hartie de copt si am bagat tava la cuptor (preincalzit) la 190 grade timp de 45 minute pana s-au rumenit bine pe dinafara. Pe masura ce se coc veti vedea cum se desfac, luand forma de acordeon. :-D


Dupa ce s-au copt, i-am scos din cuptor si i-am mai uns o data cu marinata ca sa se reimprospateze toate aromele ( daca s-a intarit untul mai puneti putin vasul pe baie e aburi).




Daca doriti puteti sa presarati deasupra putin piper pentru un plus de savoare. Sunt foarte buni serviti calzi, imediat ce i-ati scos din cuptor.




Sunt cei mai buni cartofi copti in coaja pe care i-am mancat pana acum! Puteti sa-i serviti asa cum sunt sau ca si garnitura alaturi de carne sau peste. Sigur veti avea succes! Sa aveti pofta! 





2 comentarii:

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!