sâmbătă, 16 noiembrie 2013

Paine integrala cu seminte


Nimic nu e mai bun ca o paine facuta in casa..mirosul emanat cand o scoti din cuptor este rasplata muncii depuse! Daca doriti sa faceti o paine cu faina integrala, sanatoasa si imbogatita cu seminte iata reteta mea! O paine gustoasa si la indemana oricui.

Ingrediente: 1 kg faina integrala, 2 linguri drojdie uscata, 1lingura de zahar, 1 lingurita de sare, 3 linguri ulei de masline, 2 cani apa calduta, 100 gr seminte de floarea soarelui decojite ( puteti folosi orice tip de seminte va place ).

Preparare: Intr-un castron incapator am pus 1 cana de faina, apa, zaharul si drojdia. Am amestecat bine cu telul , am acoperit cu folie transparenta si am lasat la dospit timp de 10-15 minute. Apoi am adaugat sarea, uleiul si pe rand am incorporat restul de faina framantand cu mana sa se lege bine ingredientele. Daca mai trebuie adaugati putina apa si 



framantati pana incorporati toata faina si obtineti un aluat elastic. Am acoperit cu un prosop de bucatarie si am lasat la dospit o ora, pana si-a dublat volumul.


Am pus aluatul pe masa de lucru, impartindu-l in 3 parti egale. Am framantat fiecare parte amestecand-o cu semintele (impartite in 3 parti si rasfirate pe masa de lucru presarata cu putina faina) si formand 3 paini. Am pus painile in tava unsa cu putin ulei , lasand putin spatiu intre ele si le-am lasat inca 30 minute la dospit in tava.


Dupa ce au dospit le-am bagat la cuptor (preincalzit) la 200 grade timp de 40-45 minute, pana cand capata o culoare aramie la suprafata. Am scos-o din cuptor si am stropit painile cu putina apa rece apoi le-am lasat sa se raceasca acoperite intr-un prosop de bucatarie. 


Semintele-i dau o consistenta crocanta, este o paine sanatoasa si numai buna de mancat. Sa aveti pofta! 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!