luni, 4 noiembrie 2013

Dulceata de dovleac


Toamna se numara recoltele, eu am inceput sa numar borcanele. :-D Camara nu e niciodata prea plina asa ca m-am gandit sa mai pun de o dulceata, de data asta de dovleac. Am trecut la treaba si uitati ce a iesit! 

Ingrediente: 3 kg pulpa de dovleac, 1,2 kg zahar, 1 lamaie, 1 lingurita scortisoara (daca va place puteti pune si mai multa) , 1 lingurita ghimbir proaspat ras (ghimbirul are un gust destul de intepator, daca nu va place puteti inlocui cu mai multa scortisoara, dupa cum va place).

Preparare: am taiat dovleacul, l-am curatat de coaja,iar cu o lingura am scobit interiorul si am scos samburii. Am taiat pulpa in bucatele mici, am pus-o in tigaia pe care o sa o folosesc la fiert apoi am amestecat-o cu zaharul si am lasat-o la macerat 12 ore acoperita de un prosop umed. Puteti sa o pregatiti seara si sa o lasati pana dimineata.



Dupa ce au trecut 12 ore  am pus coaja si zeama de lamaie, scortisoara si ghimbirul, am pus tigaia pe foc (mare), si am lasat sa fiarba amestecand din cand in cand.


O sa observati ca pe masura ce tree timpul bucatile se inmoaie si dulceata se leaga. Eu am fiert-o 45 minute pana s-a inchegat bine, totul depinde de foc dar si de cat de tare a fost pulpa de dovleac.



Cand dulceata a fost gata am oprit focul si am pus-o fierbinte in borcane (pregatite dinainte), le-am inchis bine cu capac, le-am intors cu capacul in jos ca sa se formeze vidul si sa poata sta linistite in camara toata iarna. Puteti sa acoperiti borcanele cu o patura groasa sau un material din lana si sa le lasati acoperite pana se racesc. 


Cand s-au racit puteti sa pe puneti in camara si sa gustati ori de cate ori poftiti!


Are un gust fin si rafinat, ideala pentru tarte, biscuiti, cornuri si orice combinatie doriti. 


Unsa pe paine , cu o cana de ceai va asigura un mic dejun ideal. Sa aveti pofta! :-D Daca doriti o paine mai speciala, puteti face niste painici in forma de dovleac. Sigur vor capta atentia la masa! :-D 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!