vineri, 16 martie 2012

Pita de malai ca la Maramu



Aseară am făcut pita de malai. Sotul nu mai putea de pofta, a mâncat pe saturate. David a fost foarte incantat la randul lui de "papi bun"! Cred ca nu mai mancasem din copilărie..bunica ne făcea des iar noi o savuram muiata in lapte de vaca sau samatisa ( iaurt maramuresan facut in casa, 100% natural) :D O adevarata delicatesa. Am văzut ca v-am stârnit pofta si amintiri aseară când am pus poza pe facebook, așa ca mă grăbesc sa va dau reteta, pe care o am de la mama.

Ingrediente: 500 ml iaurt natural, 250 ml lapte, 270 gr faina malai, 100 gr faina de grâu, 1 lingurita praf de copt, 5 linguri de zahăr si un praf de sare.

Preparare: am turnat iaurtul într-un bol, am pus laptele, sarea si zaharul,


amestecand bine. Am pus faina se malai, apoi faina de grâu (amestecata cu praful de copt).


 Am omogenizat totul obtinand o consistenta solida dar nu foarte groasa pe care am pus-o într-o tava tapetata cu unt si faina.


Am băgat tava la cuptor (preincalzit) la 200 grade pt 15 minute si apoi la 250 grade alte 15-20 minute, pana când s-a format o crusta rumena deasupra.


N-a apucat sa se raceasca bine ca am si mâncat-o cu iaurt. Puteti sa o serviti cu lapte sau cu o bucata zdravana de slanina, niste ceapa si oleaca de branza de oaie. Delicios! Mmmmmm, pot spune ca am retrait pt câteva momente perioada copilăriei. Sa aveți pofta!

13 comentarii:

  1. Mda...!
    am facut si eu dupa reteta asta si mi-a iesit ceva ce ar avea o valoare inegalabila pe timp de foamete.
    De la inceput mi-am dat seama ca ceva nu e in regula cand proportia dintre lapte/iaurt si faina de malai era mult prea mare.
    Ca sa fac intr-adevar o pita de malai ca la mama acasa la maramu, am s-o intreb pe mama!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu am luat rețeta tot de la mama, deși nu a trăit in vremuri de foamete, traind tot in Maramureș . Câte bordeie,atâtea obiceiuri! Sa-mi Spune-ți si mie cum o face mama Dvs când o întrebați ca sa o încerc si eu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Mihaela , eu traiesc si muncesc in Italia din 2002 , am facut sarmale cu pasat si carne afumata , anul acesta de pastele italienilor si am facut si pita de malai , reteta de la tine
      Nici nu iti poti imagina cum au mincat cu totii , fiica batrinei si sora ei geamana m-au ridicat in slavi , le-a placut asa de mult , ca le-am facut pachet cu ce mi-a ramas si au dus acasa
      Asa ca nu baga in seama , stii cum
      se spune la noi ,, gurile spurcate nu le astupa decit pamintul ,,
      Iti multumesc ptr reteta , sa stii ca te urmaresc , sunt un fan
      Aspetto alé retete cu bunatati din Maramures

      Ștergere
  3. Pe vremea foametei se manca mamaliga simpla stimata doamna.nici pomeneala de lapte si iaurt desteapto.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foametea nu are legătura cu bunul simt, deșteptăciunea nici atâta ! Diversitatea însă exista si atunci precum exista si acum, stimate domn!

      Ștergere
    2. Painea de malai e una, mamaliga e alta. Importanta e reteta, nu cand si cine a putut, sau nu, sa o foloseasca

      Ștergere
  4. E foarte buna am mancat si eu la cineva in Maramu am sa fac si eu daca ai avea asa ceva nu ar fi fomete

    RăspundețiȘtergere
  5. Mulțumesc!
    Foarte gustoasa.

    RăspundețiȘtergere
  6. samatise = iaurt, ca e foamete sau nu!

    RăspundețiȘtergere

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!