marți, 6 martie 2012

Cous cous cu legume


Azi am facut niste cous cous cu legume. Este o reteta din Maroc, putin picanta dar cu un gust desavarsit. Este ideala atat pentru cei care tin post dar si pentru ceilalti. O sa vedeti si de ce. Haideti sa va spun cum am facut.

Ingrediente: pt cous cous : 300 ml apa, 1 lingurita de sare, 2 linguri ulei de masline, doua lingurite de margarina, 300 gr cous cous.
pt legume : 5 linguri  ulei de masline, 1 graunte usturoi, 1 ceapa medie, 1 ardei iute uscat (sau praf), 1 morcov mare, 2 dovlecei, 1 vanata, 9 rosii cherry, cateva frunze e busuioc, sare.

Preparare: mai intai am taiat cubulete morcovul, ceapa, dovlecelul si vinetele.


Vinetele le-am presarat cu niste sare si le-am pus intr-un strecurator,cu un vas dedesubt,  lasandu-le 20 minute sa se odihneasca pt a pierde apa in exces. Am spalat bine rosiile cherry si le-am taiat bucati mai mici.


M-am ocupat apoi de cous cous- intr-o oala incapatoare am turnat apa, am adaugat si o lingurita de sare, iar cand a inceput sa fiarba apa am pus cous cous-ul in ploaie amestecand incet. Imediat am pus si doua linguri de ulei de masline, am amestecat din nou si am oprit focul.


Cu o lingura am nivelat bine si l-am lasat sa se odihneasca timp de 2 minute (ca sa absoarba bine apa). Cand s-a scurs timpul, am adaugat margarina (daca nu postiti puteti pune unt) , am mai lasat 2 minute pe foc amestecand incet. Am stins focul si cu o furculita am pisat bine sa se sparga toate cocoloasele. Am lasat deoparte oala si m-am apucat de partea a doua.


Am pus uleiul de masline intr-o tigaie la foc mic. Cand s-a incins uleiul am turnat ceapa tocata,usturoiul pisat, si ardeiul iute maruntit. Am lasat cateva secunde pe foc sa se inmoaie putin ceapa, apoi am pus morcovul.


Am amestecat totul, am mai lasat putin pe foc, am adaugat dovlecelul , am lasat iarasi putin pe foc si in cele din urma am pus si cubuletele de vinete ( dupa ce le-am stors de apa).


Am mai lasat pe foc (cam 6-7 min) pana cand legumele s-au inmuiat nitel (nu trebuie calite-trebuie sa ramana un pic crude) apoi le-am turnat intr-un vas incapator. Intre timp am amestecat rosiile cherry taiate bucati cu busuiocul maruntit.


Cand s-au racit putin legumele, am turnat cous-cous-ul, am amestecat totul si gata. Masa este servita! :-D


Pentru cei care nu tin post este si o alta varianta : carnea de pui (condimentata si prajita ca la shaorma-gasiti reteta la sectiunea "Carne de pui", iar daca va place picanta tare adaugati si putina Harissa- sos picant originar din Tunisia) o adaugati la toata nebunia de cous-cous si legume. Eu am facut amandoua variantele in seara asta. Sa aveti pofta!

9 comentarii:

  1. Felicitari Miha!!!:) Super arata. Nu sunt eu o fana cpus-cous, dar de aratat arata bestial!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Anca! Nici sotul nu era deloc fan cous-cous..pana in seara asta! :-D E clar ca a servit varianta cu carnita! :-D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eii, asa poate mai merge:D "a" sunt tot eu:-) Graba asta:D

      Ștergere
  3. Am uitat ceva:-) Arata ca si un curcubeu culinar!:D

    RăspundețiȘtergere
  4. Da..culorile sunt intr-adevar atractive! De asta am lasat dovlecelul si vanata cu tot cu coaja! Pe langa vitamine sa dea si un plus de culoare! :-D

    RăspundețiȘtergere
  5. Răspunsuri
    1. Exact,fara frunza nu arata la fel de bine!:D Atata rabdare ai de invidiat, nu altceva!

      Ștergere
  6. Am destula rabdare..nu ma las pana nu imi place cum iese! Dar trebuie sa recunosc ca la decorarea "Super brownies" mi-am cam pierdut rabdarea! :-D

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu se vede. Mie mi s-a parut ca arata foarte bine:D Esti prea dura cu tine:-P

    RăspundețiȘtergere

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!