marți, 27 martie 2012

American Apple pie



Placinta americană.. Nu este vorba de filmul binecunoscut ci de o reteta clasica din bucataria americană. Este ceva dulce, foarte ușor de preparat si poate fi savurat fara nici o grija in zilele de post.

Ingrediente: 1kg mere, 150 gr zahăr, coaja de la 1 lămâie, sucul de la 1/2 lămâie, 1 lingurita scortisoara, 4-5 biscuiti ( eu am pus amaretti ), 2 foi pasta brisee confectionata.

Preparare: am tăiat merele feliute subtiri, am turnat peste ele sucul, apoi coaja de lămâie, zaharul 


si scortisoara si am amestecat bine totul. Am pus prima foaie de pasta brisee cu tot cu hartia de copt într-o tava de tort. Am înțepat cu furculita aluatul ca sa se poată elimina aerul,


 am pus biscuitii maruntiti, apoi merele niveland bine. Deasupra am pus a doua foaie, am tăiat cu cutitul aluatul in exces de pe margini,


 am decupat din el niște forme si le-am aranjat in mijloc ( eu am făcut o floare, nu știu dacă seamănă :D ). Cu furculita am sigilat marginile, înțepand si foaia pe alocuri. Am băgat tava la cuptor, preincalzit la 180 grade timp de 35 minute pana s-a rumenit puțin la suprafața. Când nu postiti, cu 5 minute înainte sa expire timpul de coacere ungeti placinta cu ou bătut, presarati puțin zahăr deasupra si mai lăsați 5 minute la cuptor sa se formeze o crusta lucioasa.


Am lăsat-o sa se raceasca in cuptor cu ușa deschisă vreo 10-15 minute apoi am scos-o din tava si am servit-o calduta. Sa aveti pofta! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!