miercuri, 14 martie 2012

Prajitura Ducesei



Ieri sotul meu a implinit 31 de ani, asa ca pe langa tarta cu fructe, preferata sa, am facut si un fel de semi inghetata. Este o reteta italiana foarte rafinata cu origini nobile. Se spune ca era prajitura preferata a unei ducese așa ca de aici si numele. Este un fel de semi-inghetata, cu piscoturi, mascarpone, ciocolata si migdale. Aspectul final este cu adevărat demn de o fata regală! :D Haideti sa vedem cum se face.

Ingrediente: 400 gr piscoturi, 250 gr mascarpone, 2 oua, 30 gr fulgi de ciocolata neagră, 30 gr fulgi de migdale, 80 gr zahăr + zahăr pt indulcit cafeaua, 4 cesti cafea, 1 plic zahăr vanilinat, 3 linguri rom( sau un lichior preferat). Mai aveți nevoie de o tava pt chec.

Preparare: am tapetat tava pt chec cu hârtie de copt, am pregătit cafeaua într-o farfurie incapatoare, am indulcit-o cât era încă fierbinte, apoi am pus si romul, amestecand bine.


Am separat albusurile de galbenusuri, am mixat galbenusurile spuma cu 40 gr zahăr si plicul de zahăr vanilinat. Am pus deasupra mascarponele si am omogenizat totul. Am bătut apoi albusurile spuma cu restul de zahăr ai le-am amestecat cu crema de mascarpone.


 Apoi am împărțit crema in doua vase, jumătate am amestecat-o cu fulgii de ciocolata iar cealaltă jumătate cu cacao si


 fulgii de migdale. Am trecut apoi la partea a doua. Am inmuiat piscoturile in cafeaua pregătită dinainte si am asezat primul strat pe fundul tavii de chec,


 apoi un alt strat de jur imprejur ( am tăiat piscoturile la dimensiunile tavii ). Am turnat peste piscoturi crema cu cacao si migdale, apoi crema cu fulgii de ciocolata. Deasupra am pus ultimul strat de piscoturi inmuiate in cafea.


Am băgat tava in congelator pentru 4-5 ore,apoi am scos prajitura din tava, am răsturnat-o si am îndepărtat hartia de copt. Am purtat-o cu cacao si am decorat-o cu fulgi de migdale. Trebuie servita imediat ce am scos-o de la congelator, sa se poată tăiat bine si sa nu se topeasca. O puteți tine la frigider apoi dar crema se inmoaie puțin, nu mai arată ca o inghetata. De asta e important sa fie servita imediat.


Gustul este deosebit, aspectul e pe masura. Sa aveți pofta!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!