miercuri, 17 aprilie 2013

Mazăre verde cu sos de bulion





Daca doriti o masa copioasa si de post ati nimerit unde trebuie, mazarea verde cu sos de bulion este o solutie la indemana fiecaruia. Reteta este a mamei mele, foarte, foarte buna si e gata in cateva minute.

Ingrediente : 8 portii - o punga de mazare verde congelata (1 kg), 3 cepe, 2 morcovi mari, 400 gr bulion (suc de rosii),cateva frunze de dafin, sare, piper, 4-5 linguri de faina, putin ulei de floarea soarelui, putina boia de ardei dulce, 2 graune de usturoi, cateva frunze de patrunjel.

Preparare: am razuit mocovii (pe razatoarea mare), am tocat ceapa si le-am calit intr-o oala cu putin ulei. Am condimentat cu sare si piper


am adaugat 3 linguri de bulion, 3 frunze de dafin, o cana cu apa si putina boia dulce. Puneti apa cat sa fie la nivelul legumelor, amestecati si lasati la foc mediu pana cand scade apa si legumele se inmoaie.

Am pus mazarea verde congelata si am mai adaugat apa (sa nu treaca peste legume). Am lasat oala pe foc cateva minute amestecand din cand in cand. Lasati pe foc pana cand mazarea verde se inmoaie. Intre timp am tocat marunt patrunjelul si 2 graunte de usturoi apoi am facut 

sosul de bulion: am turnat intr-un vas incapator bulionul ramas si am adaugat faina cate o lingura pe rand, varsand si putina apa pentru a mai subtia sosul. Am amestecat bine totul si am obtinut un sos destul de fluid.


Cand mazarea verde a fost destul de frageda am turnat sosul in oala si am mai lasat pe foc 5 minute sa se ingroase totul. Puteti subtia sosul cat de mult doriti adaugand putina apa sau il puteti ingrosa adaugand mai multa faina, dupa cum va place. La sfarsit am oprit focul , am adaugat usturoiul si patrunjelul tocat.
Rezultatul final a incantat pe toata lumea! E gustoasa si hranitoare, plina de vitamine si e gata in cateva minute. Sa aveti pofta!





9 comentarii:

  1. Foarte ,foarte bun , recomand

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu am fact-o azi si e excelenta

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu am fact-o azi si e excelenta

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumiri pentru reteta ! A iesit intr-adevar excelenta ! Fiind adeptul multor condimente si al bulionului am urmat aceasta reteta.

    RăspundețiȘtergere
  5. În loc de bulion se pot folosi roșii? Schimbă cu ceva modul de preparare sau gustul rețetei?

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi place reteta, cu prima ocazie o voi pune în aplicare. O zi bună în continuare.

    RăspundețiȘtergere
  7. forte bun! se poate servi si cu chiftele?

    RăspundețiȘtergere

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!