vineri, 26 aprilie 2013

"Mazăre frecata" ca la Maramu'




Dupa o tarta cu fasole domneasa azi am zis sa fac si o "Mazare frecata - ca la Maramu', ca la noi si fasolea tot mazare-i! :-D Am facut o oala zdravana, sa avem pentru toata ziua. Binenteles ca am scos castravetii si gogosarii murati din ton, un pahar de horinca si asa o mers ca unsa! :-D

Ingrediente: mai bine de un kg fasole,eu am avut alba-puteti pune de care aveti, 2 cepe mari, 4 graunte de usturoi, ulei, sare, boia dulce de ardei, cateva frunze de dafin.

Preparare: am lasat fasolea la inmuiat intr-o oala cu apa rece de seara pana dimineata, ca sa se umfle si sa fiarba mai repede. Am scos din dulap oala de zestre cu flori ca sa fie totul autentic :-D si pus fasolea la fiert impreuna cu cateva frunze de dafin. Pe parcurs cand apa din oala scade, mai adaugati cate un pahar de apa, sa fie fasolea tot timpul acoperita de apa. Cand s-a fiert am scurs-o de apa (pastrand putina apa deoparte) si m-am apucat de "pargalas". 
Am taiat ceapa si usturoiul marunt apoi le-am "pargalit" (calit) in ulei incins, puneti ulei destul, va trebui sa lege bine fasolea seaca. Am condimentat cu sare, piper si la urma am pus aproape o lingurita de boia de ardei si doua frunze de dafin. Am mai lasat putin pe foc apoi am luat tigaia deoparte. Am amestecat zeama in care a fiert fasolea cu putina apa fierbinte si am pasat cu mixerul fasolea, turnand din cand in cand putina apa sa se mai subtieze. Cum la Maramu' nu are tot omul mixer, bunicul "freca" fasolea cu batatorul din poza de mai jos, eu nu-l aveam, dar mi-l amintesc bine. :-D Cand ati obtinut o consistenta cremoasa (nu va bateti capul daca nu e pasata foarte bine, cu batatorul tot timpul ramaneau si bucati mai mari :-D)

am turnat "pargalasul" peste fasole si am amestecat bine pana s-a omogenizat. Gustati si mai adaugati sare sau piper, dupa gust.
Merge de minune cu "cureti din ton" (varza murata) dar e la fel de buna si cu alte muraturi. Important e sa nu va lipseasca de la masa paharul de horinca, ca-i mare bai! :-D Sa va sie de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!