marți, 23 aprilie 2013

Chec negru cu stafide - de post


A doua dintre retetele pentru a indulci o zi de post este un chec ciocolatos (cu muuuulta cacao ) cu stafide care cu siguranta va va uimi prin textura sa umeda si pufoasa...de gust nu mai zic nimic, va las sa va convingeti singuri! Chec negru pentru un post mai putin negru! :-D

Ingrediente: 200 gr faina, 250 gr zahar, 75 gr cacao, 1 plic praf de copt, 380 ml lapte de soia (eu am avut cu gust de ciocolata,daca nu aveti puteti pune si simplu dar culoarea blatului va fi mai deschisa), 50 ml suc de portocale, 40 ml ulei, 1 lingura esenta de vanilie, 200 gr stafide, coaja rasa de la 1 lamaie, 1 lingura margarina cu care vom unge tava de chec.
pt glazura-100 gr cioclata neagra, 1 lingura margarina rece.

Preparare: intr-un bol amestecam faina, zaharul, cacao si praful de copt, in alt vas amestecam laptele de soia, uleiul, sucul de portocale si esenta de vanilie. Unim cele doua compozitii turnand faina pe rand, printr-o sita rara si amestecam pana o incorporam pe toata.

La sfarsit adaugam stafidele si coaja de lamaie apoi turnam aluatul intr-o tava de chec unsa in prealabil cu margarina si tapetata cu faina. Punem tava la cuptor (preincalzit) la 160 grade timp de 40 minute, dupa care facem proba cu scobitoarea, daca ramane uscata checul e gata, daca se lipeste aluat de ea mai lasam checul la cuptor la 180 grade  (faceti proba din cand in cand )pana cand scobitoarea iese curata. Am scos tava din cuptor si am lasat checul sa se raceasca in tava.  Nu se vede foarte bine aici pt ca pozele sunt putin mai neclare, le-am facut seara tarziu si n-a fost suficienta lumina dar o sa obtineti un chec de culoare foarte inchisa, un negru intens, nu va speriati! :-D

Cand s-a racit, l-am scos din tava si l-am asezat pe o farfurie. Am topit 100 gr ciocolata neagra (eu folosesc ciocolata neagra de la Lidl si sunt foarte multumita de rezultat) pe baie de aburi si am ametecat-o cu 1 lingura de margarina rece. Veti observa ca se ingroasa foarte repede. Cu o lingurita am intins ciocolata pe deasupra , formand valuri neregulate, apoi cu o pensula am intins ciocolata si pe margini. Am asteptat cateva minute sa se raceasca putin glazura apoi l-am bagat la frigider sa se intareasca de tot.


Am decorat checul cu felii de capsuni si trandafiri de ciocolata neagra (o sa va spun cu alta ocazie cum puteti sa-i faceti acasa).

E tare, tare bun..stafidele sunt grozave iar ciocolata crocanta de deasupra e delicioasa!


Chec negru pentru un post mai putin negru! :-D



Sa aveti pofta mare!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!