vineri, 5 aprilie 2013

Panna cotta cu caramel




Panna cotta este un desert lejer, cu o consistenta usor cremoasa. Astazi va propun varianta cu caramel, o reteta care o puteti adapta si atunci cand postiti, folosind in loc de frisca normala frisca vegetala. Se face atat de usor ca nici nu va veti da seama cand e gata! De mancat se mananca si mai usor! :-D

Ingrediente: 500 ml frisca lichida (vegetala daca postiti), 8 gr gelatina (eu am folosit gelatina foi, voi puteti folosi de care gasiti, urmand instructiunile de folosire de pe pachet), 1 pliculet vanilina (sau zahar vanilinat), 80 gr zahar.
Pt caramel: 4 linguri de zahar, 2 linguri de apa.

Preparare: am pus la inmuiat in apa rece gelatina timp de 10 min. Intr-o oala am pus frisca lichida,pliculetul de vanilina si zaharul, am lasat pe foc pana a inceput sa fiarba.

Am oprit focul si am amestecat gelatina scursa de apa si maruntita amestecand bine totul si lasand oala deoparte. M-am apucat de facut caramelul : intr-o oala mai mica am pus zaharul si apa apoi am amestecat cu o spatula de silicon de cateva ori la inceput apoi doar am rotit oala ( nu amestecati cu lingura caramelul sa nu se formeze cristale de zahar) pana am obtinut o culoare usor aurie. Nu lasati prea mult caramelul pe foc pt ca devine amar.


Am luat caramelul de pe foc si am turnat in formele in care urma sa vars panna cotta, rotind forma ca sa se acopere si marginile. Puteti sa puneti panna cotta in orice vas doriti dar atentie sa reziste la temperatura foarte ridicata a caramelului atunci cand il turnati. Am pus apoi panna cotta racita putin in forme, peste caramel si le-am lasat sa se raceasca complet inainte de a le baga la frigider. Le-am lasat la frigider pana s-au intarit indeajuns apoi cu un cutit am taiat marginile de jur imprejur ca sa iasa mai usor din forma.
Am ornat cu putina ciocolata neagra de jur imprejur si gata! Urmeaza panna cotta cu sos de zmeura...abia astept! :-D Sa aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!