marți, 23 aprilie 2013

Sorbet de capsuni


Dimineata am postat o poza ce infatisa 3 moduri de a indulci o zi de post prin intermediul a 2 retete apetisante. Azi va propun una dintre ele, un sorbet de capsuni super racoritor, cu un gust desavarsit, numai bun pentru zilele cu soare. Sorbetul (sorbetto) a fost introdus de arabi in Sicilia, este un preparat care se face din fructe, apa si zahar, la care se mai poate adauga albus de ou sau frisca pentru a fi mai consistent. Fiind in perioada de post, am ales varianta cea mai simpla, dar nu mai putin gustoasa.

Ingrediente: 1 kg capsuni, 150 gr zahar, zeama de la 1 lamaie.

Preparare: am spalat si curatat capsunele de frunze si le-am pasat cu blenderul. Am pus intr-o cratita la foc mediu zaharul si zeama de lamaie, pana s-a topit de tot zaharul si am obtinut un sirop.

 L-am lasat puti la racit apoi am amestecat cele doua compoziti, le-am pus intr-o caserola de plastic cu capac si am bagat caserola la congelator. Dupa doua ore am scos recipientul si am amestecat continutul apoi l-am pus iar la congelator. L-am lasat de seara pana dimineata apoi l-am scos si l-am mai mixat o data cu blenderul ca sa se sparga cristalele de gheata. Mixati continutul inainte de a servi sorbetul.

Daca vreti o consistenta mai groasa mixati doar putin apoi cu lingura pt inghetata formati globuri pe care le serviti in cupe decorand cu menta si ciocolata neagra (eu am facut un trandafir).



 Daca doriti o consistenta mai cremoasa, pe care sa o sorbiti cu paiul mixati mai mult si eventual adaugati putin vin spumant sau suc de portocale. Veti obtine o bautura fina si racoritoare.



Oricare varianta ati alege, va veti racori cu siguranta! Sa aveti pofta! :-D




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!