marți, 9 aprilie 2013

Tiramisu de portocale in ou de ciocolata





Cum va spuneam zilele trecute pe pagina de facebook, pe langa aperitivul de primavara, am pregatit si un desert special demn de pus pe o masa de sarbatoare. Ouale sunt de nelipsit la Paste..asa ca de ce n-ar fi si un desert in ou..de data asta un ou de ciocolata..mai maricel, sa ajunga pentru toata familia. Mi-a placut tare mult ideea asa ca a fost musai sa v-o prezint. Am fost foarte incantata de rezultat, de gust nu va mai spun! :-D Proaspat, delicat..de primavara! 

Ingrediente: 1 ou de ciocolata (500 gr), 300 gr piscoturi, 250 gr mascarpone, 150 ml frisca lichida, 4 galbenusuri de ou, 130 gr zahar, 5 portocale mari, 6 lg Gran Marnier (sau lichior de portocale).

Preparare: mai intai am pregatit oul de ciocolata : cu un cutit inmuiat in apa fierbinte am taiat in zig zag partea de sus a oului,( taiati pe rand putin cate putin si inmuiati des cutitul in apa fierbinte) apoi i-am construit de jur imprejur o baza din staniol ca sa aiba sustinere si sa nu se rastoarne.

Tot acum am facut si partea decorativa: am taiat fasii subtiri coaja de la o portocala si am pus-o intr-o cratita, la foc mediu, impreuna cu 50 gr zahar si 1/2 pahar cu apa. Am amestecat in continuu pana cand s-a caramelizat coaja, apoi am scos-o pe o farfurie cu o paleta si am lasat-o la racit.


 Am trecut la crema : am ras coaja de la o portocala pe razatoarea mica (nu aruncati cele doua portocale de la care ati luat coaja pt ca va vor trebui pt suc), am amestecat-o cu galbenusurile si 80 gr zahar mixand pana a devenit o spuma deschisa la culoare. Am incorporat si mascarponele, cate o lingurita pe rand, amestecand de data asta cu telul, nu cu mixerul.


Am obtinut o crema densa pe care am parfumat-o cu 2 lg de lichior de porocale. Am batut bine frisca lichida si am adaugat-o la crema, amestecand incet, de jos in sus. Am obtinut o crema pufoasa si super aromata.

Crema fiind gata, am trecut la asamblarea tuturor componentelor. Am stors sucul din portocale si l-am aromatizat cu restul de lichior de portocale (4 lg). Am pus un strat de crema in ou iar deasupra am asezat un strat de piscoturi inmuiate bine pe toate partile in sucul de portocale. Rupeti piscoturile astfel incat sa obtineti un strat uniform.

Deasupra am asezat inca un strat de crema si tot asa pana am umplut oul, ultimul strat fiind de crema. Am ornat cu bucati de ciocolata razuite si in mijloc am pus coaja de potocale caramelizata.Mmmm..toate impreuna formeaza un desert demential cu un gust proaspat si lejer..puteti sa-l mancati pe tot si nu va veti simti ingreunati. Iata de ce este desertul ideal pentru a completa o masa bogata de Paste.

Si pentru ca mi-a mai ramas un strop de crema am umplut si partea de deasupra pe care am taiat-o initial.   


Puteti sa o ambalati frumos si sa o faceti cadou ..un mini tiramisu de portocale..la cat de bine arata, un cadou atat de dulce care nu poate fi refuzat! :-D Sa aveti pofta!!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!