miercuri, 24 aprilie 2013

Trandafiri cu mere- de post




Cui nu-i plac trandafirii?! Daca mai sunt si dulci, numai buni de mancat, cu atat mai bine. O reteta simpla dar de mare efect.

Ingrediente: pt. 6 bucati - 1 foaie pt placinta ( fara oua si lapte, doar cu grasimi vegetale), 2 mere, 2 linguri de zahar, 1 lingurita de margarina, 1 canita de apa, 1 varf de cutit de scortisoara, zeama de la 1 lamaie.

Preparare: am spalat merele, le-am curatat de coaja, le-am taiat in doua, am scos cotorul si le-am taiat felii subtiri. Am turnat deasupra sucul de lamaie si le-am lasat la inmuiat 10 minute. Le-am scurs si am pus merele intr-o tigaie cu zaharul, scortisoara,margarina si apa lasandu-le pe foc 10 minute, sa se inmoaie merele. Am scos cu o paleta feliile si le-am pus la racit pe o farfurie.

Intre timp am intins foaia de placinta pe o hartie de copt si am taiat 3 cercuri de aproximativ 3 degete grosime, apoi primul cerc (din exterior spre interior) l-am taiat in 3 parti egale, al doilea cerc in doua si cercul din mijloc l-am lasat asa cum e doar l-am crestat intr-o parte ca sa nu fie intreg. Pe o foaie de copt am luat fiecare bucata in parte si am trecut la formarea trandfirilor. Am asezat bucatile de mere pe jumatate din suprafata,( pe margine), capetele fiind putin suprapuse.

Am intors aluatul ramas peste mere, apasand usor, sa se inchida bine apoi am rotit de la un capat la altul formand trandafiri. Am procedat la fel cu toate bucatile obtinand 6 trandafiri.

I-am asezat in tava pe hartie de copt, i-am presarat cu zahar (daca aveti zahar cu granule mai mari) si i-am pus la cuptor (incins) la 180 grade timp de 20-30 minute, pana capata o culoare aurie.  
Sunt grozav de aromati, puteti sa-i serviti calduti cu putina scortisoara deasupra, fiind la fel de gustosi si dupa ce s-au racit. Sa aveti pofta!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!