vineri, 9 martie 2012

Migdale crocante



Aceasta este o reteta italiana, preparata in aproape toate regiunile Italiei in perioada Craciunului. Este foarte ușor de făcut si poate constitui un dulce nemaipomenit in zilele de post.

Ingrediente: 250 gr migdale, 300 gr zahăr, 2 linguri de apa, 1 lingura suc de lămâie.

Preparare: am pus într-o oala apa la fiert, când a început sa clocoteasca am adăugat migdalele si le-am lăsat 1 minut pe foc. Le-am scurs de apa, le-am asezat pe o farfurie apoi le-am decojit.


Le-am pus într-o tava tapetata cu hârtie de copt si le-am băgat la cuptor( preincalzit) la 180 grade timp de 5 minute. (Atenție sa nu le prajiti prea tare, trebuie doar sa se usuce si sa se rumeneasca puțin). Le-am scos din cuptor, le-am lăsat vreo doua minute la racit apoi am tăiat bucati măricele jumătate din cantitate, restul rămânând întregi.


M-am ocupat apoi de caramel. Am turnat zaharul într-o cratita la foc mediu, am pus lămâia, apa si am amestecat intruna.





Când zaharul a căpătat o culoare aurie am turnat migdalele in cratita si am amestecat bine totul. Am pregătit o tava cu hârtie de copt, am uns-o cu putina zeama de lămâie si


am turnat amestecul din cratita deasupra, niveland cu o lingura de lemn. Am lăsat sa se răceasca puțin compozitia apoi am tăiat cu cutitul patratele. ( Dacă lăsați sa se răceasca prea mult, n-o sa mai puteți tăia bucati pentru ca se va întări caramelul).



 Gata! Asta a fost tot! Simplu si rapid! Sa aveți pofta


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!