vineri, 2 martie 2012

Sarmalute cu ciuperci







Baietilor li s-a facut pofta de sarmale si cum azi a fost prima Vinere din post am hotarat in unanimitate ca varianta cu ciuperci o sa inlocuiasca cu success carnita. Zis si facut, m-am apucat de treaba si uite ce a iesit! :-D


Ingrediente: 2-3 verze medii, 800 gr ciuperci, 400 gr orez, 2 morcovi, 1 ardei rosu, 2 cepe medii, sare, piper, vegeta, suc de rosii, patrunjel, ulei de floarea soarelui.

Preparare: pentru inceput m-am ocupat de varza. Am umplut o oala cu apa si am pus-o pe foc, adaugand si o lingurita de sare. Am scobit varza indepartand cotorul, iar cand apa a inceput sa clocoteasca am pus varza in oala la oparit, cu o furculita desprinzand foile rand pe rand. Le-am lasat cam doua minute pana s-au inmuiat atat cat sa poata fi rulate fara a se rupe.


Le-am scos din oala pe o farfurie, am indepartat nervura groasa de pe spatele fiecarei frunze si le-am  rupt in doua bucati mai mici (doar frunzele foarte mari).


Frunzele fiind pregatite, am trecut la pregatirea umpluturii. Am taiat cubulete mici ardeiul, ceapa si ciupercile iar morcovul l-am dat pe razatoare.


Am pus ulei intr-o cratita (pe aragaz la foc mic), cand s-a incins am adaugat ceapa, morcovul si ardeiul, le-am lasat un minut pe foc apoi am pus ciupercile.


Am lasat pe foc pana s-au calit putin toate, amestecand din cand in cand, apoi am condimentat cu sare, piper si vegeta (daca va place mai picant puneti si putin praf de peperoncino, sau ardei iute maruntit).


Am amestecat totul bine, am pus niste suc de rosii ca sa lege bine compozitia, am mai lasat un minut apoi am luat de pe foc. Am adaugat niste patrunjel tocat apoi am pus orezul (spalat in prealabil in apa rece pana ramane apa limpede).


Am amestecat bine toata compozitia apoi am trecut la umplutul sarmalelor. Am luat cate o frunza in mijlocul careia am pus cate o lingura de umplutura, am rulat frunza strans, apoi am inchis capetele.


Am asezat sarmalele pe straturi intr-o oala incapatoare, am pus apa (sa treaca putin peste ele), o lingura de suc de rosii, am pus capacul pe oala si am fiert cam 20-30 min la foc mic (gustati o sarma si daca nu vi se pare fiarta indeajuns, mai fierbeti un pic).


Am servit cu mamaliguta si multa voie buna! :-D Sa aveti pofta!


2 comentarii:

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!