luni, 4 noiembrie 2013

Painici pufoase cu dovleac


Daca tot suntem la capitolul dovleac, ce ziceti de niste painici cu dovleac..in forma de dovleac? :-D Au avut mare succes la gradinita , cei mici au fost super incantati! Sunt atat de bune  si dulci ca le veti manca pe nerasuflate.

Ingrediente: 500 gr faina, 300 gr pulpa de dovleac, 1 cub de drojdie proaspata, 2 lingurite sare, 250 ml lapte, 2 linguri ulei.

Preparare: am taiat dovleacul cubulete mici, le-am pus in tava pe hartie de copt si le-am bagat la cuptor 30 minute la 180 grade. Le-am scos de la cuptor si le-am pasat, obtinand un piure.



Am pus faina pe masa de lucru in forma de fantana.Intr-un pahar am dizolvat grojdia in 100 ml lapte caldut. Am pus piureul de dovleac in mijloc apoi drojdia dizolvata in lapte si am inceput sa framant totul adaugand pe parcurs si restul de lapte (in care am amestecat sarea) putin cate putin pana am obtinut un aluat elastic. L-am acoperit cu un prosop si l-am lasat la dospit pana si-a dublat volumul ( 1 ora) .


Dupa ce a dospit suficient am impartit aluatul in 8 bucati de aproximativ 100 gr fiecare. Mi-am pregatit 8 bucati de sfoara de bucatarie ( sa fie destul de groasa ca sa o puteti elimina usor la sfarsit fara sa se rupa). Am legat de jur imprejur fiecare painica impartind-o in 4 si apoi in 8 parti asa ca in imagine, legand extremitatile. Nu strangeti foarte tare deoarece aluatul mai creste si sfoara trebuie sa fie vizibila sa o puteti scoate la sfarsit.



Am asezat painicile rezultate in tava de cuptor, pe hartie de copt unde le-am lasat la dospit inca 30 minute. Le-am bagat apoi la cuptor timp de 15-20 minute la 180 grade pana s-au rumenit bine. 


Le-am lasat putin la racit invelite intr-un prosop de bucatarie. Gata! Sunt pufoase si foarte foarte gustoase! Ah da - nu uitati sa indepartati cu grija sfoara de bucatarie inainte de a le consuma! :-D


Cu putina dulceata de dovleac sunt si mai apetisante!  Sa aveti pofta! 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!