miercuri, 22 februarie 2012

Vinete alla parmigiana



Pe langa strudelul cu mere ieri am facut si niste vinete alla parmigiana. In Italia este la loc de cinste fiind o mancare intalnita foarte des in mai toate restaurantele. Sunt mai multe moduri de a face acest fel dar mi-a atras atentia reteta ce v-o prezint si voua acum. Este cu adevarat demna de luat in seama.

Ingrediente: 2 vinete mari, 400 gr mozzarella, 250 gr parmezan, aproximativ 800 ml suc de rosii, pesmet, faina, sare, piper, usturoi granulat, patrunjel, 4 oua.

Preparare: inainte de toate am curatat vinetele de coaja, le-am taiat rondele subtiri, le-am sarat amestecandu-le bine si le-am lasat intr-o strecuratoare cam 1 ora jumate, (sarea ajuta sa se scurga apa in exces din vinete).


Cand vinetele s-au scurs bine, am pregatit pesmetul condimentat cu piper,(putina sare ca am pus si pe vinete inainte), usturoi granulat si patrunjel (eu am pus uscat can-am avut proaspat). Am batut bine ouale adaugand doua linguri de parmezan ras,


dupa care am trecut la prajirea vinetelor astfel: am dat fiecare bucata prin faina, prin ou apoi prin pesmet


si le-am prajit intr-o tigaie cu ulei ( abondant) incins. Le-am intors repede pe o parte si alta sa nu se prajeasca prea tare, apoi le-am scos pe o farfurie cu un servetel de hartie ca sa se absoarba excesul de ulei. In timp ce se prajeau vinetele am pus si sucul de rosii la fiert pt cateva minute.


Asadar, mi-am pregatit pe masa de lucru toate ingredientele necesare pt a incropi compozitia finala : mozzarella taiata felii mai grosute, parmezanul ras, vinetele coapte si sucul de rosii dupa care am trecut la treaba. Intr-un vas termorezistent am pus un polonic de suc de rosii, niveland bine. Deasupra am asezat un strat de vinete sub forma de evantai sa acopar bine toate spatiile.


Am turnat inca un strat de suc de rosii (daca nu va place foarte mult puneti mai putin suc de rosii pt ca poate o sa vi se para prea acru), am presarat parmezan abondant si deasupra am pus feliile de mozzarella.


 A urmat apoi un alt strat de vinete, unul de suc de rosii, apoi parmezan,


mozzarella si iarasi parmezan, stratul final fiind mai gros. Am bagat vasul la cuptor (preincalzit) la 200 grade


pana s-a rumenit partea de deasupra bine. Am scos vasul de la cuptor, l-am lasat sa se raceasca putin (nu prea mult ca muream de pofta) si am mancat bine merci doua portii! ;-D E foarte aromata si vinetele prajite au un gust senzational! Sa aveti pofta!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!