duminică, 19 februarie 2012

Mamaliga cu urda ca la Maramu'



Dupa  o omleta zdravana moroseneasca m-am gandit sa va deschid si mai mult pofta pentru bunatatile din Maramures, asa ca ieri am facut si o "tocana cu urda si jumere", in traducere libera pentru necunoscatori o mamaliguta cu urda si jumari de slanina si carnat afumat. Nu mai mancasem nici noi de ceva vreme asa ca ne-am amintit cu drag de vremurile petrecute acasa cand bunicii nostri ne trezeau aproape in fiecare dimineata cu acest mic dejun "sanatos". Si asta e un motiv pentru care morosenii sunt bine facuti si rosii la obraz. "Nu-s crescuti cu biscuiti!" - zicea bunicul. :-D Dar hai sa nu va mai prelungesc agonia :-D , sa trecem la treaba.

Ingrediente: carnat afumat si slanina afumata (aici fiecare pune dupa bunul plac, nu exista limite), urda proaspata (eu am avut pusa in borcan cu sare, cam 600 gr), faina de porumb.

Preparare: m-am invelit inapoi (asa cum fac gazdoile in Maramu') :-D si m-am apucat sa tai carnatul rondele si slanina cubulete marunte. Le-am pus la prajit intr-o tigaie ,intai slanina apoi am adaugat si carnatul pana s-au rumenit bine.


Am amestecat apoi urda cu doua linguri de smantana ca sa fie mai cremoasa si apoi m-am apucat sa fac mamaliga : am pus intr-o oala pe foc cam 1,5 l apa, am pus o lingurita de sare, cand a dat in clocot am adaugat faina in ploaie amestecand continuu cu un tel ca sa se lege bine.


 Puneti faina rand pe rand avand grija sa nu puneti prea multa o data (se ingroasa la fiert), ne trebuie o mamaliga mai subtire de data asta, ca sa putem sa o intindem pe straturi. Mi-am pregatit apoi toate ingredientele si am trecut la asamblarea pe straturi.


Am ales un vas termorezistent si am asezat la baza un strat de jumari de carnat si slanina cu niste linguri de ulei , apoi un strat de mamaliga pe care am intins-o bine cu o lingura muiata in uleiul din tigaie din cand in cand si deasupra un strat de urda.


Urmeaza un strat de jumari, unul de mamaliga, unul de urda


si la final un ultim strat de jumari. Am bagat vasul la cuptor (preincalzit) pt cateva minute ca sa se amestece bine aromele.


Gata, am scos vasul de la cuptor si am mancat pe nerasuflate ! Baietii au tras si cate-un paharel de horinca inainte!:-D Sa aveti pofta!

6 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Multumesc Claudiu! Voi mai posta si alte retete din Maramu cât mai curând! Vad ca plac tuturor!

      Ștergere
  2. Deci 'amu' chiar ma omori de tot... :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Mihaela,urmaresc si eu cu drag retetele tale eu sunt din Ocna_Sugatag dar sunt casatorita in Putna jud Suceava si tare le place la bucovinienii de aici retetele ca la maramu...spor la gatit

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Alina pt ca ma urmaresti, ma bucur tare mult ca sunt apreciate pana-n Bucovina! :-D Si eu am stat cativa ani in Ocna Sugatag, am fi consatene! :-D Retetele din Maramures sunt zestrea mea si ori de cate ori am ocazia imi face mare placere sa le arat si altora!

      Ștergere

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!