marți, 7 februarie 2012

Cheesecake cu iaurt si fructe de padure



Nu prea am avut timp zilele astea sa postez reteta , dar azi am gasit in sfarsit putin timp si va voi spune in detaliu ce si cum. Un lucru e sigur..a fost absolut delicioasa! Abia am reusit sa fac pozele finale ca s-a si mancat! :-D Dar haideti sa nu mai pierdem vremea si sa va spun pasii pe care i-am urmat.

Ingrediente:

pt blat - 150 gr unt, 2 lg de zahar brun, 150 gr amaretti,100 gr biscuiti simpli

pt crema - 4 lg de lapte, 200 ml de frisca lichida, 6 gr gelatina (foi), 500 ml iaurt de fructe de padure cu bucati de fructe (eu am ales Muller din nou fiind foarte cremos)

pt gelatina de capsuni - 100 ml apa, 6 gr gelatina (3 foi), 500 gr capsuni, 60 gr zahar, 2 lg zeama de lamaie

pt glazura finala  - 1 lg apa, 3 lg dulceata de capsuni, 200 gr fructe de padure (eu am folosit congelate)

Preparare:

Am inceput sa pregatesc blatul. Puteti pune biscuitii si amaretti intr-un robot de bucatarie. Dar cum nu-l aveam la indemana, am pus biscuitii pe un prosop curat am luat un cilindru si cu miscari repetate l-am sfaramat pana am obtinut o faina destul de fina.


Am topit untul pe baie de aburi si l-am turnat  peste biscuiti adaugand doua linguri de zahar brun. Am amestecat totul bine.




Am uns cu unt o tava pt tort cu diametrul de 22-23 cm pe care am tapetat-o cu hartie de copt.


Am varsat compozitia in tava niveland si apasand cu o lingura sa se distribuie uniform pe toata suprafata.


Am bagat tava la frigider pt cel mai bine de 30 min, timp in care am inceput sa pregatesc crema de iaurt.
Am pus foile de gelatina in apa rece la inmuiat cam 10 min. Am varsat 4 lg de lapte intr-o cratita si am lasat-o pe foc pana a dat in clocot. Departe de foc am adaugat gelatina maruntita in buc mai mici si am amestecat pana s-a topit. Am lasat-o deoparte sa se dezmorteasca nitel.



Am batut frisca lichida pana s-a format o spuma tare, am adaugat iaurtul amestecand incet iar apoi am turnat si gelatina dezmortita (nu o lasati sa se raceasca de tot pt ca se intareste).

Blatul de la frigider fiind acum destul de bine inchegat am putut turna compozitia de frisca si iaurt in tava, niveland bine dupa care am bagat tava din nou la frigider pentru inca doua ore bune.



Cu 30 min inainte ca cele doua ore sa se termine am inceput sa pregatesc gelatina de capsuni. Am pus gelatina foi intr-un vas cu apa rece sa se inmoaie timp de 10 min, am turnat zaharul intr-o oala cu 100 ml apa si l-am lasat sa se topeasca la foc mic. Dupa ce s-a topit, departe de foc am adaugat gelatina maruntita amestecand pana s-a incorporat in sirop, apoi am lasat totul  sa se raceasca putin. 


Intre timp am spalat bine capsunii, am adaugat 2 lg de lamaie si i-am mixat pana am obtinut o pasta destul de subtire, apoi am filtrat-o printr-o sita pentru a scapa de semintele ramase in compozitie.



Cand siropul s-a racit, l-am amestecat cu pasta de capsuni iar amestecul l-am turnat in tava peste crema de iaurt care s-a intarit deja si am bagat din nou tava la frigider pt alte doua ore bune.


Dupa doua ore de asteptare gelatina fiind destul de compacta m-am apucat sa fac glazura pentru partea de final. Am pus intr-o cratita pe foc 3 lg de dulceata de capsuni si 1 lg de apa, le-am lasat la foc mic pana dulceata a devenit un sirop bine inchegat. Dupa ce s-a racit siropul rezultat l-am turnat in tava peste gelatina iar cu o pensula de bucatarie l-am distribuit uniform pe toata suprafata tartei.


  Am scos cercul care imprejmuia tava si cu grija am indepartat si foaia de copt. Nu mi-a ramas decat sa ornez totul cu fructe de padure pe care in prealabil le-am decongelat si le-am tinut intr-un vas acoperit la frigider.


Cam asta a fost tot. Se aseamana ca mod de preparare cu cea de piersici (pana intr-un anumit punct) dar va pot garanta ca gustul este mult mai rafinat.Merita incercata, o sa faceti cu siguranta o figura frumoasa atat la prezentare cat si la savurare. Sa aveti pofta!




2 comentarii:

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!