joi, 23 februarie 2012

Placinta ca la Maramu'


Reteta asta e cu dedicatie pentru toti morosenii de pretutindeni! :-D Niste placinte zdravene cu branza de oaie, cozi de ceapa si marar care sa va aminteasca de bunatatile de acasa. Nu mai stati pe ganduri si luati fiecare cate una! Eu una nu ma pot abtine! :-D Si pentru toti cei care nu stiu despre ce e vorba,nu ma indur sa-i las nestiutori: iata si reteta!

Ingrediente- pt aluat : 1 kg faina alba, un cubulet de drojdie proaspata (25gr), 1/2 lingurita de sare, un vas cu apa calduta.
pt umplutura:  branza de oaie (cam 700 gr), cozi de ceapa verde (dupa cum va place), marar, putina sare (in functie de cat e de sarata branza).

Preparare: am pus faina intr-un vas incapator,am faut o gaura lamijloc si am adaugat 1/2 lingurita de sare. Am dizolvat drojdia cu putina apa calduta si am turnat-o in mijloc, lasand-o cateva minute sa se odihneasca.



Am trecut la framantarea aluatului: am amestecat drojdia adaugand putin cate putin apa calduta pana am incorporat toata faina. Am framantat energic aluatul cateva minute bune (pana picura din grinda, zicea bunica :D) trebuie sa fie elastic, nici prea moale nici prea tare.




L-am acoperit cu un prosop curat si l-am lasat cam o ora la dospit intr-un loc caldut (eu l-am acoperit cu o perna mare). In acest timp am razuit branza de oaie,




am tocat marunt ceapa si mararul apoi le-am amestecat cu branza adaugand si putina sare.



Cand a dospit aluatul, mi-am pus tot ce am avut nevoie pe masa de lucru si m-am apucat de treaba. Am impartit aluatul in 10 parti egale , fiecare parte am rulat-o bine cu sucitorul (presarand faina din cand in cand sa nu se lege) pana s-a subtiat indeajuns. In Maramures placintele se fac mai groase "bocotanesti" :D).





Am pus o mana buna de umplutura, distribuind-o peste tot apoi am sigilat marginile incepand dintr-o parte,


  in forma de evantai.



Am nivelat bine cu sucitorul pe ambele parti si am pus placinta la copt intr-o tigaie cu mult ulei bine incins. Cand s-au rumenit bine pe toate partile le-am scos pe o farfurie cu servetel de hartie ca sa absoarba uleiul in exces.


 

 Le puteti servi asa cum sunt sau cu putina smantana deasupra daca va place. Cand o rupeti in bucati branza de oaie se intinde intr-un mare fel iar ceapa si mararul o completeaza de minune. Trebuie sa le incercati! Dati o fuga la Maramures sau acum ca aveti reteta apucati-va de treaba! Sa aveti pofta!


Un comentariu:

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!