marți, 21 februarie 2012

Strudel cu mere



Azi m-am organizat de dimineata si am reusit sa fac in sfarsit strudelul cu mar. Demult imi era pofta dar nu avusesem niciodata suficient timp sa ma apuc de treaba. Va pot spune cu multumire ca a meritat toata osteneala. Uite si reteta!

Ingrediente pt 2 sucituri: 2 foi de placinta (foietaj), 200 gr unt, 1,5 kg mere, 100 gr stafide, 50 gr pinoli, coaja de la 1 lamaie, 120 gr zahar, 2 lingurite scortisoara, 4 lingurite rom, 150 gr pesmet, zahar pudra pt ornat.

Preparare: mai intai am pus la inmuiat stafidele in 4 lingurite de rom, am topit 100 gr unt pe baie de aburi si l-am amestecat cu pesmetul.


Am taiat merele feliute subtiri, le-am pus intr-un vas incapator, am adaugat stafidele stoarse, scortisoara


zaharul, pinoli si coaja de lamaie.


Am amestecat bine totul si am lasat sa se aseze bine toate aromele. Am topit si restul de unt pe baie de aburi, am uns bine foaia de placinta apoi deasupra am asezat jumatate din cantitatea de pesmet niveland bine si lasand neumplut cam 2,5 cm roata pentru a putea sigila marginile mai tarziu.


Am asezat deasupra jumatate din cantitatea de mere, am nivelat peste tot, am rasucit foaia pe lungime sigiland bine marginile. Am procedat la fel si pt a doua sucitura si le-am asezat intr-o tava tapetata cu hartie de copt.


Le-am uns cu unt si le-am bagat in cuptor (preincalzit) la 200 grade cam 40 minute. Dupa ce l-am scos din cuptor am lasat sa se raceasca putin apoi am servit caldut, presarat cu zahar pudra.


 Mmmm..mi-a ramas si pe maine o sucitura (azi am dat gata doar una) si dupa un sfat primit azi de la Lena o sa cumpar inghetata si o sa-l acompanieze numai bine!  :-D Trebuie sa-l incercati! Sa aveti pofta!


2 comentarii:

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!