sâmbătă, 7 decembrie 2013

Prajitura magica



Aceasta prajitura este una foarte faimoasa pe blogurile italiene, fiind considerata magica pentru ca toata magia o face cuptorul. La coacere se formeaza trei straturi cu texturi diferite : unul mai gelatinos, ca o budinca, al doilea ca o crema si deasupra un blat pufos fara ca noi sa facem nimic. Trebuie doar respectata cu precizie ordinea si felul in care se pun toate ingredientele. Intr-adevar magic! :-D

Ingrediente: 4 galbenusuri ( temperatura camerei) , 150 gr zahar, 1 lingura de apa, 125 gr unt, 115 gr faina 00, 2 linguri esenta de vanilie, un praf de sare, 500 gr lapte, 4 albusuri ( temperatura camerei ), 1/2 lingurita de otet, zahar pudra pt. ornat.

Preparare: am topit untul pe baie de aburi si l-am lasat la racit. Am incalzit putin laptele si l-am lasat deoparte. Am mixat galbenusurile cu zaharul pana am obtinut o compozitie spumoasa. Am turnat lingura de apa, untul topit si racit mixand cateva minute sa se incorporeze apoi am adaugat si faina cernuta putin cate putin continuand sa mixez. 



Am pus sarea, esenta de vanilie si am adaugat laptele, putin cate putin continuand sa mixez. Am obtinut un amestec destul de lichid.


Am batut albusurile spuma (nu foarte tare) cu otetul si le-am adaugat in 3 transe amestecului dinainte amestecand de sus in jos cu o lingura de lemn. Am turnat compozitia intr-o tava rotunda (24 cm) tapetata cu putin unt si cu hartie de copt dar reteta originala prevede o tava patrata de 20x20 cm, dar eu am folosit cea pe care o aveam. Am bagat tava la cuptor (preincalzit) la 160 grade timp de 45-60 minute pana cand s-a copt bine deasupra. A mea s-a copt in 45 minute, dar depinde de cuptor.



Am lasat prajitura in tava pana cand s-a racit complet apoi am pus-o la frigider pt 1-2 ore. Am taiat-o bucati si am ornat-o cu zahar pudra.




Singurul minus al faptului ca am folosit o tava mai mare si rotunda a fost ca partea de deasupra a iesit putin mai subtire decat ar fi trebuit sa iasa, in rest a fost delicioasa. Incercati-o si voi si spuneti-mi cum vi s-a parut! :-D



Sa aveti pofta!


Un comentariu:

  1. Uff,nu se vede prea bine reteta scrisa pe fundalul acesta inchis la culoare..

    RăspundețiȘtergere

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!