vineri, 13 decembrie 2013

Crinkle cookies


Dupa deliciosii Bulgari de zapada ,ramanand in zona fulgilor de nea va propun si acesti crinkle cookies, niste biscuiti ciocolatosi cu aspect prafuit de zapada, numai buni de pus sub brad in asteptarea lui Mos Craciun! Daca nu ati fost cuminti acesti biscuiti pot fi ultima voastra sansa de a-l ademeni! :-D

Ingrediente: 420 gr faina, 40 gr cacao, 8 gr praf de copt ( 1/2 plic ), 1/4 lingurita bicarbonat de sodiu, 1/2 lingurita sare, 170 gr de unt (la temperatura camerei), 240 gr zahar, 3 oua, 1 lingura de lapte, 2 linguri esenta de vanilie, zeama de la 1 lamaie medie, 180 gr ciocolata alba ( taiata bucati mai mari), 220 gr zahar pudra, 100 gr zahar granulat.

Preparare: intr-un vas am amestecat faina, cacaoa, praful de copt, bicarbonatul si sarea apoi l-am lasat deoparte. Intr-un alt vas am mixat untul cu zaharul ( 240 gr) pana a devenit spumos. Am adaugat ouale, cate unul pe rand continuand sa mixez dupa adaugarea fiecarui ou. Am pus laptele, esenta de vanilie si zeama de lamaie amestecand bine totul. La sfarsit am incorporat si amestecul de faina din vasul lasat deoparte putin cate putin .



Am pus si ciocolata alba taiata bucati maricele, am amestecat apoi am acoperit vasul cu o folie transparenta si l-am bagat 2 ore la frigider sa se intareasca aluatul.


Cand aluatul s-a intarit suficient am format bilute nu foarte mari , le-am dat prin zahar si apoi prin zahar pudra. E important acest procedeu pentru a obtine efectul de pete albe pe biscuiti dupa copt. Trebuie trecuti mai intai prin zahar tos si apoi prin zahar pudra deoarece zaharul tos se va topi la coacere dar cel pudra va ramane si dupa coacere. Am pus fiecare biluta in tava pe hartie de copt lasand spatiu suficient intre ele pentru ca vor creste destul de mult la coacere. 


Am bagat tava la cuptor ( preincalzit ), la 175 grade timp de 13-15 minute. I-am scos din cuptor si i-am lasat la racit pe hartia de copt.


La coacere se formeaza niste crapaturi care le dau acest aspect patat cu zahar pudra. Mie mi-au placut tare mult! Sa aveti pofta! 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!