luni, 9 decembrie 2013

Cornulete fragede cu nuca, vanilie si rom


De 1 Decembrie s-a sarbatorit si hramul bisericii din oraselul in care locuim asa ca fiecare a dus cate ceva de post pentru masa festiva. Eu am facut niste cornulete cu nuca, vanilie si rom , mai mult la nimereala pentru ca nu mai facusem pana atunci cornulete. Poate a fost norocul incepatorului dar mi-au iesit atat de fragede si bune ca am zis ca trebuie sa postez neaparat reteta. Este din caietul cu retete a mamei mele si sigur o sa va placa! 

Ingrediente: 250 gr margarina ( temperatura camerei ), 100 gr zahar pudra, 150 gr nuca macinata, 350 gr faina, 1 lingura esenta de rom, 1 lingura esenta de vanilie, 1 lingura zeama de lamaie, 1 varf de cutit de bicarbonat de sodiu, zahar pudra pentru "tavalit".

Preparare: am amestecat bine margarina cu zaharul pudra pana am obtinut o consistenta cremoasa, am adaugat nuca macinata, esenta de rom si esenta de vanilie apoi am incorporat faina.



Am stins bicarbonatul in zeama de lamaie si am amestecat la compozitie. Am obtinut un aluat destul de compact dar lipicios. Am format cu mana cate un cilindru pe care l-am rasucit dandu-le forma unei semilune. Le-am asezat in tava pe hartie de copt si le-am copt la 180 grade timp de 12-15 minute, pana se rumenesc putin. 



Le-am lasat sa se raceasca putin si le-am "tavalit" cu grija ( pentru ca sunt foarte fragede) prin zahar pudra. Drept sa va spun eu nu prea ma dau in vant dupa cornulete, iar daca le mananc le prefer fara zahar pudra dar aceste cornulete de post sunt perfecte asa cum sunt, cu siguranta o sa mai fac si altadata! Sunt atat de fragede ca se topesc in gura! Sa aveti pofta!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!