sâmbătă, 15 noiembrie 2014

Dulceata de portocale cu stafide si nuci



Iata ca am intrat in Postul Craciunului, vremea colindelor se apropie cu pasi repezi si mult dorita zapada se lasa asteptata. Vremea cadourilor bate la usa  asa ca va tentez cu o dulceata foarte parfumata si de sezon care cu siguranta o sa va indulceasca zilele. Poate fi un cadou deosbit pentru cei dragi, o surpriza home made pe care nimeni nu o va putea refuza!

Ingrediente pt. 6 borcanele de 170 ml: 2 kg portocale, 200 gr stafide, 4-5 linguri lichior de migdale (optional), 150 gr samburi de nuca ( taiata bucati mari si prajita putin in cuptor ), 800 gr zahar brun.

Preparare: mai intai am pus la inmuiat stafidele in apa amestecata cu lichiorul de migdale. Nu e obligatoriu sa puneti lichior, eu am pus pentru un plus de savoare. Am spalat si uscat portocalele cu un servetel apoi le-am razuit coaja, pe razatoarea mica ( puteti pune mai multa sau mai putina coaja de portocale, in functie de preferinta, eu am razuit coaja de la toate portocalele). Am curatat apoi portocalele de pielita alba ramasa, care este amara daca o lasati ( curatati-le ca pe un mar, taiati-le in doua pe orizontal si apoi cubulete,inlaturand mijlocul fibros ). Am pus toate cubuletele de portocale intr-o cratita si am lasat-o pe foc mic 30 minute amestecand din cand in cand pana s-au inmuiat si au lasat tot sucul. 



Am adaugat zaharul brun, stafidele scurse si coaja de portocale (puneți mai multa sau mai putina coaja, după cât va place de aromata ). Am amestecat cu o lingura de lemn si am mai lasat la foc mare inca 10-15 minute amestecand continuu sa nu se lege de cratita.



 Nu o lasati prea mult pe foc pentru ca se ingroasa ulterior in borcane dupa ce se raceste si riscati sa se intareasca prea tare. Am adaugat nuca ( taiata si prajita ), am amestecat bine si am turnat dulceata fierbinte in borcane. Am strans bine capacele si am intors borcanele pe un fund de lemn astfel incat racindu-se sa se formeze vidul si sa se poata pastra in camara cat mai mult timp. 



Va asigur ca n-o sa stea prea mult pe rafturile din camara! :-D 




Este foarte aromata si are un gust intens! 




Puteti sa o folositi la prepararea unor tarte, cornuri, sau pur si simplu langa un ceai fierbinte intinsa pe paine! Sa aveti pofta! :-D







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!