miercuri, 28 noiembrie 2012

Tort cu ciocolata si spuma de piersici


Se apropie Craciunul asa ca va propun un desert demn de pus pe masa de sarbatoare. Tris de ciocolata si spuma de piersici...mmm...ce ziceti? :D Eu va pot spune doar ca este un desert rafinat si cu un gust senzational. 

Ingrediente:
  
Blat : 150 gr ciocolata amaruie, 40 gr unt, 4 albusuri, 2 galbenusuri, 100 gr zahar, 60 gr faina, un varf de sare.

Spuma de ciocolata : 150 gr. ciocolata cu lapte, 3 galbenusuri, 1 albus, 150 gr zahar, 200 ml frisca lichida, 10 gr gelatina, 1 lingurita esenta de vanilie.

Spuma de piersici : 1 compot de piersici (850 gr), 2 oua, 270 ml frisca lichida, 150 ml sirop din compot, 20 gr gelatina (2 plicuri).



Preparare: 

Blatul: am topit untul si ciocolata pe baie de aburi, am batut spuma albusurile cu 50 gr zahar apoi galbenusurile cu 50 gr zahar.



 Am amestecat galbenusurile cu albusurile apoi am turnat deasupra untul, ciocolata topita si un varf de sare. Am adaugat si faina omogenizand bine totul. 



Am tapetat cu hartie de copt o tava de tort ( 26 cm ), am turnat amestecul in tava si l-am bagat la cuptor la 180 gr cam 15 minute. Am scos tava din cuptor, am lasat sa se raceasca blatul apoi l-am scos din tava ( l-am intors, am stropit cu apa hartia de copt ca sa se dezlipeasca mai bine ). 


Spuma de ciocolata : am topit ciocolata cu lapte pe baie de aburi, am batut albusurile spuma cu 75 gr zahar iar galbenusurile deasemenea cu alte 75 gr zahar. Am mixat frisca lichida, apoi am amestecat albusurile, galbenusurile cu frisca batuta.


 Am pus gelatina in apa rece timp de 10 minute apoi am pus-o pe baie de aburi sa se topeasca avand grija sa  nu fiarba. Am adaugat-o compozitiei, am pus si esenta de vanilie iar la sfarsit am incorporat si ciocolata topita.



Dupa ce am amestecat totul cu grija am pus din nou blatul in tava in care l-am copt si am turnat spuma de ciocolata deasupra niveland bine totul. Am bagat tava la frigider si am lasat-o pana s-a intarit bine crema. Intre timp am scurs piersicile din compot si le-am facut piure impreuna cu 150 ml zeama.


Galbenusurile cu 3 linguri de zeama din compot le-am spumat pe baie de aburi pana am obtinut o crema groasa apoi le-am lasat la racit. Am lasat gelatina 10 minute in apa rece apoi am topit-o pe baie de aburi. Am batut albusurile spuma, le-am amestecat cu galbenusurile racite, piureul de piersici si gelatina topita. la urma am adaugat frisca batuta. Am turnat amestecul obtinut peste crema de ciocolata deja racita si am pus iar tava la frigider pt 4-5 ore sa se intareasca bine spuma de piersici.



Cand s-a scurs timpul am scos tava de la frigider, am scos prajitura din tava iar deasupra am ornat-o cu ciocolata neagra. Nu va mai spun cat e de buna, va las pe voi sa va convingeti singuri! Sa aveti pofta! :-D











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!