duminică, 25 noiembrie 2012

Cheesecake Tiramisu





Ieri a fost ziua de nastere a fratelui meu Florin ( LA MULTI ANI!!!!) asa ca am sarbatorit cu ceva dulce..neaparat facut in casa! M-am tot gandit ce prajitura sa fac pentru ca ma grabeam foarte tare aseara. Uitasem ca e ziua lui!!!!!!!!!!!!! :D In cele din urma mi-am amintit de pontul dat de Lucia : cheesecake tiramisu absolut delicioasa! Multumesc Lucia!!! ;D M-am apucat repede de treaba si am reusit sa o termin in timp record..insa n-am reusit sa mai fac poze la toate etapele, asa cum v-am obisnuit pana acum ;( am facut poze doar la final, cand a fost totul gata. 

Ingrediente: 180 gr biscuiti ( gen petit beurre), 100 gr unt, 20 gr zahar ( pt insiropat), 50 ml apa, 1 lingura cafea ness, 250 gr branza Philadelphia, 250 gr mascarpone, 6 galbenusuri, 120 gr zahar ( pt crema ), 10 gr gelatina, 2 linguri smantana, cacao, ciocolata alba (pt ornat).

Preparare: Mai intai am uns cu unt o tava de tort ( 22 cm ), si am acoperit-o cu folie transparenta, lasand mai lunga foaia pe margine (pt a putea scoate prajitura din tava la sfarsit).

Blatul - am sfaramat biscuitii pana am obtinut o faina , am topit untul pe baie de aburi si l-am turnat peste biscuitii sfaramati. Am turnat compozitia in tava de tort avand grija sa nivelez bine cu lingura pt a uniformiza totul. Am bagat tava la frigider pt 30 min. Cand s-a scurs timpul am scos tava de la frigider si am insiropat blatul ( pt sirop am dizolvat cafeaua ness si 20 gr zahar in 50 ml apa calduta ), apoi am pus din nou tava la frigider si am lasat-o pana am terminat de facut crema. 

Crema - Am mixat branza Philadelphia cu mascarponele, am pus galbenusurile omogenizand totul, am adaugat si zaharul mixand totul pana a capatat o consistenta cremoasa. Am pus gelatina in apa rece pt zece minute si am topit-o in smantana incalzita in prealabil. Am turnat gelatina peste crema, am amestecat incet totul, am scos tava de la frigider si am turnat crema peste blatul de biscuiti niveland bine pe deasupra sa fie totul uniform. Am bagat din nou tava la frigider, de data asta pt 4 ore. Eu am lasat-o de seara pana dimineata, pt ca era deja noapte cand am terminat. Important e sa o lasati pana se intareste bine crema. Dimineata am scos prajitura din tava, am pus-o pe o farfurie mai mare indepartand folia transparenta pt a o putea orna. Am pulverizat cacao pe toata suprafata ( puneti cate o lingura-doua de cacao intr-o sita mica, asa puteti acoperi totul uniform ), iar pe margini am presarat bucatele de ciocolata alba. Gata! Mmmmmm...absolut senzationala! Sa aveti pofta!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!