joi, 4 decembrie 2014

Scoverze dospite cu lictari de prune - ca la Maramu'







Reteta asta este pentru cei care au copilarit si crescut in Maramures, care au gustat macar o data adevaratele scoverze!;D Pentru cei necunoscatori, "scoverzele dospite cu lictari" sunt clatitele de post umplute cu dulceata de prune, doar ca "lictariul" are o consistenta mai groasa si e mai putin dulce. Dar oricum ai face, nu le poti compara cu clatitele si oricum ai incerca, nu poti sa le spui decat "scoverze"! Daca doriti o degustare la fata locului, poftiti la Maramu'!;D Eu am incercat sa reproduc reteta bunicii, cum m-am priceput mai bine, dar maestra in "scoverze dospite" tot ea ramane! ;D

Ingrediente : apa, putina drojdie (cam cat o aluna zice bunica;D ) ,faina cat cuprinde,un praf de sare, zahar, 1 varf de cutit de bicarbonat, ulei pt. prajit, lictari de prune ( daca nu aveti puteti folosi de care va place, dar vor fi mai putin autentice ;D ).

Preparare: am dizolvat drojdia cu 1 lingura de zahar si putina apa calduta apoi am adaugat cateva linguri de faina si am amestecat bine lasand-o deoparte 15 minute la dospit. 



Dupa ce a dospit am adaugat putin zahar ( puneti cat va place de dulci ),faina si apa amestecand continuu pana am obtinut o consistenta destul de cremoasa dar nu foarte subtire. La sfarsit am pus si un varf de bicarbonat ca sa fie scoverzele mai aerate.



Am pus putin ulei in tigaie si cand s-a incins am turnat un polonic de aluat la mijloc rotind tigaia sa se imprastie uniform pe toata suprafata. Cand s-a copt am intors-o pe cealalta parte pana s-a rumenit. Observati cat sunt de aerate, cu totul diferite de clatitele pe care le cunoastem cu totii! :D




Ei, acuma vine partea cea frumoasa: am uns-o bine cu lictari de prune de la bunica, am rotit-o moroseneste si am pus-o pe farfurie,





 apoi alta si tot asa pana am stivuit o gramada bunisoara. N-a durat prea mult sa golim farfuria! :D






Daca nu aveti lictari de prune merge si o dulceata oarecare, dar gustul nu va mai fi acelasi, binenteles. Eu am facut si cu gem de afine si au fost bune, dar n-au avut acelasi impact sentimental. ;D





Sa aveti pofta! ;D


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!