joi, 4 decembrie 2014

Marmelada de mere cu scortisoara si ghimbir




Marmelada de mere este o continuare a jeleului de mere prezentat anterior, gasiti aici toate detaliile. Din merele ramase la jeleu mi-a iesit o marmelada rozalie cu un gust foarte aromat. O puteti folosi pentru a aroma orice desert, clatite sau foi, este delicioasa.

Ingrediente : 3 kg mere fierte de la reteta de jeleu, 250 gr zahar, un praf de ghimbir.

Preparare: am curatat merele de coaja si samburi apoi le-am pasat cu blenderul. Le-am pus in cratita cu zaharul si le-am fiert aproximativ 15 minute, amestecand din cand in cand  pana s-a legat bine amestecul.



 Trasati cu lingura de lemn o dunga in mijlocul cratitei, daca marmelada se desparte si se apropie cu greu partile inseamna ca e gata . Puteti sa o gustati si daca va place sa fie foarte aromata mai adaugati scortisoara sau ghimbir, eu am pus un praf de ghimbir, pentru ca era destul de aromata dupa gustul meu. Am pus-o fierbinte in borcane ( sterilizate sau spalate cu apa fierbinte in prealabil ), am intors borcanele cu capacele in jos si le-am lasat pana s-au racit ( sa se formeze vidul ). Va fi destul de bine legata dupa ce se va raci. Eu am pus putina marmelada intr-un pahar, cand s-a racit am putut sa tin paharul cu fundul in sus fara sa cada marmelada, 


totusi consistenta e foarte cremoasa, numai buna de savurat in fel si chip! ;D
Pentru ca este fiarta puțin timp nu se poate conserva pe o perioada foarte lunga de timp, așa ca dacă nu o consumați în scurs timp e bine sa o țineți la frigider, pentru siguranța. 


Sa aveti pofta! ;D



Atat la marmelada cat si la jeleu! ;D






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!