duminică, 19 ianuarie 2014

Cheesecake Snickers




Aceasta prajitura este o adevarata bomba calorica DAR merita sacrificiul pentru fiecare bucatica savurata! :-D Este absolut irezistibila!

Ingrediente
Blat - 300 gr biscuiti, 150 gr unt topit;
Crema - 400 gr crema de branza Philadelphia, 100 gr zahar pudra, 250 gr frisca lichida (neindulcita ), 3-4 batoane Snickers;
Sos de caramel - varianta 1 : 150 gr zahar, 2 lg apa, 100 ml frisca lichida (neindulcita); varianta 2 : 1 cutie de lapte condensat ( Nestle ) 400 ml;
Pt. ornat - ciocolata razuita alba si ciocolata cu lapte ( cateva bucatele ).
Tava de tort de 28 cm.

Preparare: am maruntit biscuitii si i-am amestecat cu untul topit pe baie de aburi. Am pus biscuitii in tava de tort cu cercul detasabil ( eu am folosit una din silicon, daca nu aveti atunci  ungeti tava cu putin unt si tapetati-o cu hartie de copt ) si am nivelat peste tot cu o lingura apasand usor sa se formeze un blat uniform. Am bagat tava la frigider si am lasat-o pana am terminat de facut crema.


Am taiat 14-15 bucati mai mari din batoanele Snickers iar restul le-am taiat marunt. Intr-un vas am mixat branza Philadelphia cu cu zaharul pudra pana am obtinut o consistenta spumoasa. Am batut frisca si am unit-o cu amestecul de branza obtinand o crema destul de consistenta la care am adaugat si bucatile mici de Snickers.


Bucatile mai mari de ciocolata le-am asezat in tava, de jur imprejur la o distanta destul de mica una de alta. Am turnat crema in tava avand grija ca bucatile de ciocolata de pe margine sa nu se desprinda si sa se amestece in crema. Am nivelat bine si am bagat tava cateva ore la frigider. 



Cand crema s-a intarit destul de bine am facut sosul de caramel. Am pus zaharul si apa intr-o cratita la foc mare amestecand continuu. Cand zaharul a inceput sa se cristalizeze am redus focul si am amestecat cu o lingura de lemn pana cand s-a caramelizat. Am adaugat frisca lichida calduta putin cate putin amestecand bine pana la omogenizare.



Am lasat sosul la racit pana s-a ingrosat putin apoi l-am turnat peste crema in tava si am lasat tava la frigider. Am ornat cu ciocolata razuita.


 Eu am facut sosul de caramel cu varianta 1 dar daca vreti sa renuntati la aceste etape varianta 2 este destul de simpla : intr-o tigaie cu apa puneti cutia cu lapte condensat ( apa trebuie sa treaca peste cutie ). Fierbeti 2 ore avand grija ca apa sa nu scada deloc in tot timpul fierberii ( completati cu apa fierbinte cand scade ). Luati cutia din apa si asteptati sa se raceasca apoi deschideti-o si amestecati continutul cu o lingura si turnati sosul rezultat peste prajitura. Oricare varianta o veti alege veti fi multumiti cu siguranta de rezultatul final.




Are un gust exploziv care va va ramane mult timp in minte! :-D





Sa aveti pofta! 




Un comentariu:

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!