miercuri, 29 aprilie 2015

Tarta pufoasa cu capsuni




Capsunii au inceput sa apara peste tot, asa ca putem face deserturi gustoase si colorate. Eu n-am avut prea mult timp la dispozitie pentru a pregati ceva elaborat asa ca am facut repede o tarta pufoasa din cateva ingrediente simple si la indemana oricui. Nu am reusit sa fac poze la toate etapele dar cele pe care le-am facut spun totul! ;D Este un desert destul de light pt ca nu este foarte dulce, dar delicat si delicios.


Ingrediente: 500 gr capsuni, 6 oua, 6 lg faina, 6-8 lg zahar pudra vanilat ( eu am pus doar 6 linguri, dar daca va place mai dulce adaugati zahar in plus ), coaja rasa de la 1 lamaie, 2 lg zeama de lamaie, 1 praf de sare, putin zahar tos. 

Preparare: 

1. Am spalat capsunii si le-am rupt coditele, i-am lasat putin la scurs apoi i-am pus pe o farfurie si i-am presarat cu putin zahar tos. 
2. Am separat albusurile de galbenusuri. 
3. Albusurile le-am batut spuma tare cu zeama si coaja de lamaie plus praful de sare apoi le-am lasat deoparte.
4. Galbenusurile le-am mixat adaugand pe rand cate o lingura de zahar pudra pana au devenit pufoase si zaharul s-a topit. 
5. In amestecul de galbenusuri am adaugat faina, pe rand, cate o lingura amestecand incet sa nu iasa aerul din aluat.
6. Am turnat totul peste albusurile spuma apoi le-am amestecat la fel de incet, de jos in sus pana s-au omogenizat.
7. Am turnat toata compozitia intr-o tava tapetata cu unt si faina, tava de 20-30cm am avut eu si mi-a iesit putin mai inalta tarta, dar puteti turna amestecul si in tava de cuptor cu hartie de copt, va iesi mai subtire si se va coace mai repede.
8. Am pus capsunii deasupra, intregi si fara sa-i apas prea tare in aluat pentru ca va creste la coacere si va acoperi prea tare capsunii.




9. Am bagat tava la cuptor (preincalzit ) la 160-170 grade pana cand se va coace bine atat deasupra cat si in interior. Deasupra se va prinde destul de repede asa ca aveti grija sa nu o scoateti inainte de vreme, eu am pus deasupra o folie de aluminiu sa nu se coaca prea tare si am lasat-o la cuptor pana s-a copt uniform peste tot, din cand in cand am controlat-o cu o scobitoare pana cand scobitoarea a iesit curata. 




Depinde de cuptor si de cat de groasa este tarta, eu am copt-o aproximativ 30-40 minute, dara daca o faceti mai subtire se va coace mai repede.





Am lasat-o in tava pana s-a racit bine, se mai lasa in jos dupa racire.




Am taiat-o bucati si am servit-o




presarata cu zahar pudra din belsug! Ar fi mers bine alaturi de un glob de inghetata de vanilie, eu n-am avut dar voi poate o sa fiti mai norocosi! 
Sa aveti pofta! ;D














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!