joi, 17 octombrie 2013

Dulceață de gogonele și nuci




Bine v-am regasit! :-D A trecut ceva vreme de  la ultima postare, dar m-am intors cu forte proaspete! :-D E toamna, asa ca o dulceata mai deosebita e cel mai bun mod de a-mi reincepe blogger-eala :-D!
Anul acesta am avut foarte multe gogonele in gradina, nu ma puteam hotari daca sa fac dulceata sau sa le pun la murat?! Pana la urma le-am  facut pe amandoua! :-D Sotul a strambat putin din nas cand a auzit de dulceata de gogonele, dar cand a gustat a devenit in absolut dulceata lui preferata! Nici nu va puteti imagina cat e de buna! Trebuie sa o incercati,e divina! 

Ingrediente: 3 kg gogonele, 1,5 kg zahar, coaja de la 1 lamaie, sucul de la 1/2 lamaie, 100 gr samburi de nuca.

Preparare: am spalat bine gogonelele, le-am taiat marginea apoi le-am taiat cubulete. Le-am pus in cratita in care urma sa le fierb ,am pus zaharul,coaja si zeama de lamaie amestecand bine totul,sa se acopere bine cu zahar. Am lasat deoparte cratita o ora sa se imbine toate aromele. 


Am pus-o pe foc unde am lăsat-o la fiert pana s-a ingrosat ( aproximativ 1 ora ).In funcție de cât de groasa doriți sa fie o lăsați mai mult sau mai puțin pe foc. Dacă doriți sa fie omogena, fără bucati mai mari puteți sa mixati compozitia înainte cu 10-15 minute de a o lua de pe foc.



Eu prefer sa rămână bucatele atunci cand o întind pe pâine așa ca am lăsat-o așa cum era. La sfârșit am adăugat miezul de nuca tăiat grosolan si am mai lăsat pe foc 5 minute.



Am turnat dulceata fierbinte in borcanele pregătite dinainte ( nu le-am sterilizat, doar le-am spălat bine cu apa fierbinte ). Am strâns bine capacele si am asezat borcanele cu gura in jos lăsându-le așa pana s-au răcit. Astfel se formează vidul si pot sta in camara toată iarna fara probleme.



Oricum, la cât e de buna sigur nu o sa apuce iarna! ;D 






O puteți folosi așa cum doriți , dar alături de brânzeturi e o adevarata delicatesa! Sa aveți pofta! 




Un comentariu:

  1. Am incercat și eu această rețetă cei drept cu mici modificări și intr-adevăr am obținut o dulceață delicioasă.

    RăspundețiȘtergere

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!